Thursday 15 September 2011

RiNdU~~

aku terjaga dari tidur mendengar pintu bilik di tutup ..lantas segera aku mencapai handset di sebelah..
"6.24PM"...hummm..dah nak maghrib..aku ingat nak rehatkan badan je..nak baring2..tapi tertidur

aku segera mengambil towel lalu menuju ke bilik air..
buka je pintu..riuhnye..dengar gelak tawa rakan se asrama.."np dorang epy sgt eh"hatiku berdetik..
ada satu bilik pintunye x ditutup..aq ternampak kelibat seorang perempuan sedang bersolek d hadapan cermin..
di katilnya ada beg pakaian.."emm nak balek la 2..humm untungnye"keluh hatiku..
tetiba hati aku rase sayu..

selesai mandi aku segera balik ke bilik..dalam perjalanan tetiba air mata aku menitis..emmm "kenape nie mira??np nangez..x penah2 pulak ko nangez sebab rindu family??nak balek???emm..ehh x penah??x penah ke??mmg aku x penah nangez depan mak aku..depan kawan2 aku sebab aku rindukan family..tapi..mane ade anak yang x rindukan family..
aku bkn x penah nak nangez..aku cube kuatkan semangat aku..aku nak mak ayah aku percaye yang aku da boleh berdikari..bukan anak yang manje macam dulu...x manje??sekarang pon ko still mcm 2..cume semuanye ko pendam..ko x tunjok at orang x kongsi at orang ape yang ad lam aty ko..ap yang ko pendam..ape y ko rase..." emmm membebel je hati aku..

da sampai bilik..aku pon dengan pantasnye mengambil hanger..nak basuh baju..
handset aku menyala-nyala..almaklumlah..24 jam fon aku dalam mood silent..
..tertera name "mommy"..
"hello..assalamualaikum mak"...aku menjawab telefon..ttbe air mate ku lagi laju mengalir..rindu??emm ye rindu kot..aku tau aku ego..x penah nak nangis depan mak aku..aku nak mak aku tau yang aku baik2 je..
"haa..jawab pon kau..."
"aku nak basuh baju nie..."aku cube mengawal nada suare aku..
"banyak alasan kau ye.."
"betul la..nie baru bangun tidur..baru lepas mandi"
"yelah2 tadi makan ape??"
"makan tengahari je..makan ikan keli"
"ooo...ha..ta pelah..pegi la basuh baju 2..nie sah da penuh satu baldil tu??"
"heheh..aah..."
"ok la..assalamualaikum.."
"waalaikumussalam"

"emm...mungkin nie yang orang cakap firasat sorang ibu...
macam mak aku tau2 je aku tengah sedih..emm.."

No comments:

Post a Comment

Kalau ada pertanyaan mohon drop comment, tapi kalau rasa nak fast reply boleh terus tanya kat FB =====> tengok sidebar