Friday 26 April 2013

Mata Sepet Punya Angkara -_-

بسم الله الرحمن الرحيم 
Assalamualaikum


entry kali nie tentang mata sepet ...
sape mata sepet tu??
saya la orangnya...

saje buat entry tentang mata sepet ni sebab semalam ada coursemate India tanya..

dia = " eira, kenapa mata kamu sepet? kamu ada keturunan Cina ke?" 
me = " eeh tak de lah.. saya malay jati tau :D "

p/s : x tau nak jawab kenapa.. errrrmmmm kenapa? kenapa eh??
saye dah familiar dengan soalan ni.. dari dulu lagi,dari kecik, mesti ada je yang nak kaitkan mata saye dengan keturunan Cina .. aiyoo~ siap ada yang ejek saye mata sepet lagi..
tapiiiiiiiiii~ ermmm ADE AKU KESAH? haha

meh nak story mory sikit .. dulu kan ..

DULU~

sebelom tu nak cite sal family background sikit .. saya nie ada 8 adik beradik, dimana ada 5 orang abang dan sorang adik lelaki dan adik perempuan.. so, saya ni anak ke-6 la ye, tak ade akak ..

ok.. duluuuuuu~ zaman dulu2~~ masa abang2 dan family masih bersekolah lagi dan masih  tinggal bersama-sama lagi kan..
abang-abang selalu buli saye.. dorang cakap saya nie "anak pungut" , entah anak Cina mana entah jumpa dekat "tong sampah" , mak ayah saye jumpa then bela saye >__< eiiiiiiiii jahatnye dorang!!! kan kan kan ..

masa tu kan saya kecik lagi, jadi saya percaya la jugak..walaupun x sepenuhnya..
tapiiii...  apa yang dorang bagitahu tu agak menghantui saya sampai lah sebelum saya masuk matrikulasi haritu ..

sebelum saya betul-betul yakin yang saya ni anak mak dan ayah saya, saya selalu terfikir..
ermmmmmm "macam mana eh kalau saya betul-betul anak pungut?" , "siapa mak ayah saya ye?" , "entah-entah saya betul-betul anak pungut, sebab tu la bila tanye mak ayah darah saya jenis apa,dorang tak jawab " "macam mana saya nak cari dorang kalau betul saya anak pungut nanti?" <=== haha masa tu kan ada rancangan realiti tv yang bertajuk "Jejak Kasih" , haaa zaman-zaman tu la..  saya terfikir   eh bukan... saya berangan, kalau betul saya anak pungut, saya nak cari mak ayah saya!! saya boleh masuk rancangan jejak kasih tu .. KIKIKIKI =P .. jauh kan saye punye berangan tu .. aishhhh

kemudian.. ada satu peristiwa yang membuatkan saya masih merasakan saya ni anak pungut .. dimana masa tu saya sedang buat homework kat ruang tamu, masa tu form 2 rasanya.. dan saya tertidur.. bila saya sedar, saya terdengar mak dan ayah berbual tentang album gambar masa kami kecik2 dulu .. apa yang saya dengar adalah ??? JENG JENG JENG~

mak = " mira ni waktu kecik sebijik macam anak Cina, kalau tak pakai tudung memang orang akan ingat dia anak Cina lah"

dalam album tu masa kecik,dalam tadika atau bawah lagi kot.. dengan rambut pendeknye.. ( bukan macam jantan tau XD )

*saya pun selalu tilik gambar-gambar time budak-budak dulu.. ermmm dan, memang macam Cina pun.. tambah2 bila x pakai tudung .. >___<

tapi.. AKHIRNYA!! terbukti saya bukan anak pungut dan anak Cina.. hahahahaha
macam mana boleh tahu? sebab bila masuk matrik  kan kena buat medical check up, dan dalam borang tu ada nak minta jenis darah ... so.. time tu adalah first time saya cek darah .. dan darah saye adalah B+ !! hooreyyyyy .. hahah.. mak saya AB kot , eh? ke ayah saya AB? dan lagi 1 adalah B+ jugak.. mak ke ayah eh? hurmmm HEHEHEHE entah =p .. seronok tak terkata lah time tu ... yeyehhh saya bukan anak pungut, yeyehhh .. ooo abang-abang saya nakal yee.. takpe takpe .. haha

:) sampai sekarang.. mesti akan ada yang cakap tentang mata saya nie.. tambah-tambah bila saya sepetkan mata yang sedia ada sepet nie,bila cuaca terik .. matasepetmatasepetmatasepet taknampakmatetaknampakmate blablabla =P ..
tapi saya tak kisah.. dah lali dengan semua tu ..

biarlah mata saya sepet pun, asalkan ada mata , syukur alhamdulillah kan :D diberi nikmat penglihatan tu


 والسلام

No comments:

Post a Comment

Kalau ada pertanyaan mohon drop comment, tapi kalau rasa nak fast reply boleh terus tanya kat FB =====> tengok sidebar